KMO-Portefeuille, Een "School of Design" Curriculum

KMO-portefeuille is een KMO (afkorting voor "School of Design") curriculum door Christian F. Griffin ontworpen voor gebruik in private en openbare scholen. Het richt zich op de ontwikkeling van een specifiek type ontwerper: een leraar die streeft naar een omgeving die bevorderlijk is voor het leren te creëren. Het uitgangspunt van het curriculum is dat een persoon een grotere kans op een succesvolle carrière kansen zal hebben als hij of zij hun eigen onderwijs voor iedereen toegankelijk heeft gemaakt.

KmoPortefeuille

In feite is het onderwijssysteem is niets zonder de kunst, muziek en technologie die het ondersteunt. De belangrijkste overweging is de beschikbaarheid van deze verschillende stijlen van het onderwijs, alsook de mate waarin ze worden ondersteund. Het ideale systeem zou alle vier de elementen op hun plaats te hebben. Het verschil tussen de twee is dat KMO Portefeuille benadrukt het kunstonderwijs, terwijl de meer traditionele scholen is gericht op wetenschap en technologie.

Arts onderwijs wordt algemeen beschouwd als makkelijker dan de wetenschap, hoewel beide kan worden onderwezen met strengheid. De kunstvormen zijn onder andere animatie, schilderen en beeldhouwen.

Arts onderwijs richt zich op de interactie tussen mens en milieu door middel van het gebruik van het menselijk lichaam als een instrument. Voorbeelden hiervan zijn schilders, beeldhouwers en andere kunstenaars die werken met materialen en op het creëren van modellen, objecten en thema's.

Wetenschap wordt gekenmerkt door het ontstaan ​​van de dingen die werken, en wie kan dingen die wel werken te produceren.